Velkommen til fagbloggen Gode praksiser i et flerkulturelt studiemiljø.

Kari Mari, Marit inviterer til pedagogiske refleksjoner og diskusjoner om mangfold og læring.


onsdag 24. april 2013

Hvordan går det med NO2-elevene?

Et lite spørsmål fra Oslo Voksenopplæringen en sen kveldsstund førte til en invitasjon til Oslo Voksenopplæring, Sinsen......
så idag har Kari Mari og jeg vært så heldige at vi har fått delta på et personalseminar sammen med lærerne ved Sinsen VO. Vi har fortalt om våre erfaringer og forskningsresultater, de har fortalt hva de har erfart - kort sagt, vi har utvekslet erfaringer og tanker om hvordan vi kan møte og hanskes med de utfordringene vi til daglig møter. Blant annet diskuterte vi mulighetene for et presemester for NO 2 elever med svake norskspråklige ferdigheter. Det er et stort behov for et slikt tilbud, og tilbudet er allerede utviklet og utprøvd (SKOMP), men til nå har vi ikke klart å få gehør for å satse på dette.

Samarbeid mellom videregående opplæring og høyere utdanning er dessverre en sjeldenhet. Vi strever med mange av de samme utfordringene, hver på vår måte og på hver vår tue. Det er ingen tradisjon for samarbeid som krysser grensene mellom vgo og høyere utdanning, og det skal både overskudd og mot til for å ta det første skrittet. Så, takk til Sinsen VO for en flott og inspirerende ettermiddag!

Til slutt en STOR GRATULASJON til Kari Mari som i dag har fått opprykk til førsteamanuensis etter vurdering av vitenskapelige arbeider, karakterisert som nybrottsarbeid. Vurderingene er preget av superlativer som er vel fortjent!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar