mandag 11. mars 2013
Et samarbeid enheten Kultur, språk og læring og program for pedagogisk basiskompetanse er nødvendig
Besøket vårt ved University
of Greenwich og London Metropolitan University bekrefter det vi allerede vet. Skal vi bidra til høyere studiekvalitet, må vi arbeide for å heve
studentenes og lærernes kompetanse når det gjelder læring, veiledning og
undervisning. HiOA bør som London
Metropolitan University, “supports students by supporting staff in learning, teaching and assessment and by working directly with students” . Ved HiOA er det ingen faglig eller organisatorisk kopling mellom program for pedagogisk basiskompetanse og enheten Kultur, språk og læring der en finner Studieverkstedet som gir læringsstøtte til flere 100 studenter hvert
semester.
Det er synd for en god
pedagogisk praksis fordrer kjennskap til studentmangfoldet, og en målrettet
studentstøtte trenger inngående kjennskap til de faglige og pedagogiske kravene
studenten møter. Dette går som hånd i hanske og fot i hose. Men akkurat nå er
votten uten hånd og sokken uten fot, og det må vi gjøre noe med.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar