Velkommen til fagbloggen Gode praksiser i et flerkulturelt studiemiljø.

Kari Mari, Marit inviterer til pedagogiske refleksjoner og diskusjoner om mangfold og læring.


mandag 11. mars 2013

Et samarbeid enheten Kultur, språk og læring og program for pedagogisk basiskompetanse er nødvendig

Besøket vårt ved University of Greenwich og London Metropolitan University bekrefter det vi allerede vet. Skal vi bidra til høyere studiekvalitet, må vi arbeide for å heve studentenes og lærernes kompetanse når det gjelder læring, veiledning og undervisning. HiOA bør som London Metropolitan University, “supports students by supporting staff in learning, teaching and assessment and by working directly with students. Ved HiOA er det ingen faglig eller organisatorisk kopling mellom program for pedagogisk basiskompetanse og enheten Kultur, språk og læring der en finner Studieverkstedet som gir læringsstøtte til flere 100 studenter hvert semester. Det er synd for en god pedagogisk praksis fordrer kjennskap til studentmangfoldet, og en målrettet studentstøtte trenger inngående kjennskap til de faglige og pedagogiske kravene studenten møter. Dette går som hånd i hanske og fot i hose. Men akkurat nå er votten uten hånd og sokken uten fot, og det må vi gjøre noe med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar